Donaties voorjaar 2018 - Reisverslag uit Öblarn, Oostenrijk van Elma Snijder - WaarBenJij.nu Donaties voorjaar 2018 - Reisverslag uit Öblarn, Oostenrijk van Elma Snijder - WaarBenJij.nu

Donaties voorjaar 2018

Blijf op de hoogte en volg Elma

05 April 2018 | Oostenrijk, Öblarn

Via Kristel Marien komt het nieuws van de KERSTKROEG organisatie. Goed nieuws, heel goed nieuws! Dan komt de storting in maart. DANK JULLIE! Alle betrokkenen, vrijwilligers, mensen die een hapje of drankje kwamen nemen, de organisatoren. Van deze donatie kunnen we komende winter de schooltruitjes kopen. Dat is een grote zorg minder, want geloof me, als je zelf heerlijk, in een dikke trui bij de kachel of radiator zit en deze kinderen hebben het koud...geen trui, geen radiator, dan voel je je niet echt lekker.
Maar het zijn geen twee of twintig of tweehonderd schooltruitjes die we nodig hebben maar 2 0 0 0 ! Ze kosten geen kapitalen. Voor een trui betalen we euro 1,60 tot euro 3,50 al naar gelang de grootte. Maar toch, opgeteld een fors bedrag.

Enkele schooltjes worden gesteund door het MIA KEULAERDS FONDS en door de STICHTING OPNUUJ.
Aan het Mia Keuleards fonds team gaan we in juni een uitleg geven over het uitgegeven donatie geld van 2017. We hopen natuurlijk op een verdere ondersteuning.
Van de vier schooltjes die zij als fonds ondersteunen hebben we er drie regelmatig bezocht afgelopen februari. nl Jalo Ka Ghuda, als beste school met een zeer open en enthousiaste vrouwelijke leerkracht. Verder Neemach Mata ka Kheda, ook een zeer goede school, iets groter met 75 kinderen en twee leerkrachten. Beide schooltjes liggen in de streek Gogunda, een 35 tal km van de stad Udaipur. Het zijn schooltjes die we vanaf het begin ondersteunen.
School nr drie ligt ook in Gogunda, een goede school ook, met het probleem dat een dorpeling "zijn" weg blokkeert en we te voet verder moeten. En nu hebben we, per ongeluk, over een waterslang van hem gereden en willen geen escalatie. Nu heb ik met een juffrouw, na twee jaar en nog dezelfde dorpeling die niet op vrede uit is, afgesproken dat we de auto op de weg buiten het dorp parkeren en zij ons komt ophalen en we door dorp en veld met haar naar de school kunnen gaan. In juli.
School nr vier is een van de veraf gelegen scholen, echt veraf. Een 80 km van de stad Udaipur gelegen. Ook goede leerkrachten dus zeker belangrijk hier ondersteuning te bieden. Zeker hier, niemand heeft er erg in als de kinderen niet naar school komen, zij wonen verspreid in de heuvels. En onderwijs staat hoog in ons vaandel!
Onderwijs heeft een positieve invloed op kinderen en hun ouders. Zij worden als dorpelingen bij de school betrokken, waardoor er meer openheid komt. Er zijn ouderochtenden, kluswerk, beslissingen over verbeteringen van de school etc etc.

OPNUUJ dan weer bied een prachtige steun om al het lesmateriaal te kopen van een twaalftal schooltjes, indien mogelijk ook schooltassen, slippers of tjepple. Drie maal per jaar zeep, ongeveer 1000 stuk telkens, flesjes olie (idem), voor elk kind een kam en haarlintjes voor de meisjes. Op enkele schooltjes krijgen de leerlingen tevens een tandenborstel en tandpasta. Een geweldige steun waarvoor HEEL VEEL DANK aan al de vrijwilligsters die de winkel in tweedehands kinder- en dameskleding runnen.
Dan krijgen we via Opnuuj nog speel- leermaterialen zoals puzzels en kralen. En nu in april kregen we weer een donatie! Het rekenen kan beginnen om schooluniformen te kopen voor de studentjes. Super fijn. Waarvoor alweer VEEL DANK.

Verslag uit: Oostenrijk, Öblarn

Mijn naam is Elma Snijder, ik ben 57 jaar en woon in Belgie,alsook in de Verenigde Staten van Amerika.
Sinds tien jaar werk ik voor schooltjes in India, in de provincie Rajasthan, de districten rondom de stad Udaipur.
,uniformen, schriften, potloden, leitjes, krijtjes. Ook medische check-up door een arts probeer ik te bewerkstelligen en water voorziening in de vorm van handpompen/waterputten.
Bij de foto's zal verdere uitleg gegeven worden.

Ik ben ook getrouwd en we hebben drie zonen.
Omdat mijn leven tegenwoordig bestaat uit veel te reizen maak ik dit boek, zodat iedereen weet waar ik op dit moment ben maar ook zodat iedereen commentaar kan geven/ goede raad/ nieuwe ideeen/ hulp misschien.

My name is Elma Snijder, I'am 57 years and live partly in Belgium, partly in the United States of America.
Since ten years I work for schools in India, Rajasthan, districts outside the city Udaipur.
I will give more explanations by the pictures.

I am married and we have three sons.
At present I travel a lot therefore this book. Everybody can see where I am at this moment , everyone can comment upon things/ giving good advice/ new ideas/ maybe help.

Elma Snijder
elma_snijder@yahoo.com
cell phone +32 474525576
Please put any donation given by you on the special account:
The INDIA account is FORTIS Bank GEEL
Name Maria Snijder
nr 00146 77777 28
BIC GEBABEBB
IBAN BE37001467777728
pls give your wish for what purpose you want your donation to be spend. (water, school, docter, adoption child, solar lights).
Geef a.u.b. aan waarvoor U uw donatie het liefst gebruikt ziet. b.v. water pomp/put, restauratie school of schoolartikelen, arts bezoek op school, adoptie van een schoolkind-uniform/boeken/schriften/schoolgeld etc), solar lampen.

31 Januari 2020

Voorjaar 2019

30 Maart 2019

Patricia en Joukje
Elma

Mijn naam is Elma Snijder, ik woon in Belgie, alsook in Oostenrijk. Sinds vijftien jaar werk ik voor schooltjes in India, in de provincie Rajasthan, de districten rondom de stad Udaipur. Het zijn kleine maar allesomvattende projecten. Scholen bouwen, scholen restaureren, zorgen voor allerlei schoolbenodigdheden zoals zitmatten, uniformen, schriften, potloden, leitjes, krijtjes. Ook medische check-up door een arts probeer ik te bewerkstelligen en water voorziening in de vorm van handpompen/waterputten. Bij de foto's zal verdere uitleg gegeven worden. My name is Elma Snijder, I live partly in Belgium, partly in Austria. Since fifteen years I work for schools in India, Rajasthan, districts outside the city Udaipur. The projects are not big but they include all kind of things. Building bigger schools, restorering older schools, buying school-mats, school-uniforms, copies, pencils, slates, slate-pencils. Also medical check-up need to be by a doctor and good water by manual pumps and/or wells. I will give more explanations by the pictures. Elma Snijder elma_snijder@yahoo.com cell phone +32 474 52 55 76 Please contact me if you wish to make a donation! Give your wish for what purpose you want your donation to be spent (water, school, docter, adoption child, solar lights, etc). Thank you! Gelieve mij een berichtje te sturen wanneer u een donatie wilt doen! Geef a.u.b. aan waarvoor U uw donatie het liefst gebruikt ziet. b.v. water pomp/put, restauratie school of schoolartikelen, arts bezoek op school, adoptie van een schoolkind-uniform/boeken/schriften/schoolgeld, solar lampen, etc. Dank u!

Actief sinds 11 Feb. 2008